Feb 1, 2012

မတူကြဲျပားျခင္း၊ ဘာသာစကား ႏွင့္ အနုပညာပံုၾကမ္း

“မတူကြဲျပားစြာ ခံစားၾကည့္ရေအာင္” လို႔ ဆိုလာရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘယ္လို ခံစားခ်က္မ်ိဳးကို ဘယ္လို ပံုစံေျပာင္း ခံစားၾကမလဲ စဥ္းစားစရာပါ။ လူအမ်ိဳးမ်ိဳး စိတ္အေထြေထြေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ခံစားခ်က္ေတြ ပြစာတက္ကုန္ၾကတယ္။ အျမင္မတူမွဳ၊ မတူကြဲျပားမွဳ ဆိုတာ အမွန္ေတာ့ ဒါေတြကို ေခၚတာပါပဲ။ ခံစားပံုခ်င္းမတူရာက စတယ္လို႔ ေျပာလို႔ ရပါတယ္။ ဥပမာ ဆိုၾကပါစို႔။ အျမင္လြယ္ဆံုး ကေန စေျပာၾကည့္ရေအာင္။
တဂ်ဳန္းဂ်ဳန္း ခုတ္ေမာင္ေနတဲ့ ရထားၾကီး ဆိုက္ကာနီး ဥၾသ ဆြဲလိုက္တဲ့ အသံကို ဆူညံသံလို႔ သတ္မွတ္မလား သာယာသံလို႔ သတ္မွတ္မလား။ ျမိဳ႕ပတ္ရထား ၾကီး စက္မွဳဇုန္ဘူတာမွာ လာဆိုက္ရင္ေတာ့ ကိုယ့္အလုပ္နဲ႔ကိုယ္မွ ရွဳပ္ေနၾကတဲ့သူေတြက ဆူညံသံလို႔ ေျပာၾကမွာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ေနေရာင္ကလဲ ေပ်ာက္ကာနီး မျပန္တာၾကာတဲ့ ေမြးရပ္ေျမ ဘူတာကိုလဲ ဆိုက္ကာနီး ကိုယ့္စိတ္ကလဲ ေရာက္ခ်င္စိတ္ေတြေဆာင္ေနတဲ့ အခ်ိန္ ဆြဲလိုက္တဲ့ ဥၾသသံ ကေတာ့ အင္မတန္မွ သာယာတာတဲ့ဗ်ေနာ္။ ဒါ မတူညီတဲ့ ခံစားမွဳမ်ိဳးေပါ့။ 
ရာမာယနဇာတ္ထဲမွာ တစ္ေလွ်ာက္လံုး ဗီလိန္လုပ္လာတဲ့ ဒႆဂီရိက ခ်စ္ဦးညိဳရဲ႕ လကၤာဒီပ ခ်စ္သူ ထဲမွာ သိပ္ကို ဇာတ္နာေနရွာတဲ့ သနားစရာ ဇာတ္လိုက္ၾကီး ျဖစ္ေနတာကို အံ့ၾသဘနန္း ခံစားလိုက္ရတယ္ မဟုတ္လား။ ဒါပါပဲ။
Informal Thinking နဲ႔ ေတြးျပီး ပံုမွန္မဟုတ္တဲ့ ဖန္တီးမွဳေတြကို ကဗ်ာဆရာေတြ က တင္ျပလာၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာလိုရင္းကို ေရာက္ပါျပီ။ ကဗ်ာဆရာ ဟာ အမ်ားလက္ခံထားတဲ့ ဆူညံသံကို သာယာသံပါလို႔ တင္ျပမယ္။ ကာရန္အဖြဲ႕အႏြဲ႔ မပါတဲ့ ခပ္ရိုးရိုးစာေၾကာင္းေတြကို စီျပီးေတာ့ “ဒါ ကဗ်ာပါ” လို႔ ခ်ျပမယ္။ 
ဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္မွဳရွိျပီးသာ ဘာသာစကားေတြရဲ႔ အတြင္းသားထဲမွာ ၾကြယ္ဝတဲ့ အဓိပၸါယ္ေတြ ရွိေနျပီးသားပါ။ ဒါကို ျမင္ေအာင္ ကဗ်ာဆရာက ျပခ်င္တယ္။ ဒါဟာ အနုပညာ ဟုတ္ပါတယ္၊ မဟုတ္ပါဘူး ဆိုတာက ေစာေစာက ေျပာတဲ့ ဆူညံသံနဲ႔ သာယာသံကို ခြဲျခားျပသလိုမ်ိဳး စာဖတ္သူရဲ႕ ခံစားနားလည္မွဳေပၚမွာပဲ မူတည္ သြားေတာ့တယ္။ (ဒါ့ေၾကာင့္ပဲ ယေန႔ ကဗ်ာဆရာေတြမွာ စာဖတ္သူကို ငဲ့ရတဲ့ တာဝန္တစ္ခု ေပါ့သြားတယ္ လို႔ ထင္တယ္။) “ဘာသာစကားကို ကစားတယ္” တဲ့ဗ်။ အဲလို သံုးႏွဳန္းၾကတယ္။ ဘာသာစကားရဲ႕ အဆီအႏွစ္ေတြကို တူးေဖာ္ၾကတာ။ ဖ်က္လို ဖ်က္ဆီး လုပ္တာမဟုတ္ဘူး။ ဘာသာစကား ကဗ်ာေတြေၾကာင့္ ဘာသာစကားတစ္ခု ပ်က္စီးမသြားနိုင္ပါဘူး။ တစ္ခုပဲ ရွိတယ္။ တူးေဖာ္တယ္ဆိုတဲ့ ေနရာမွာ နယ္တစ္ခု အတြင္းကေန အျခားနယ္တစ္ခုကို မသိမသာ ေရာက္သြားေအာင္ထိ တူးေဖာ္လို႔ ရနိုင္တယ္။ လူျမင္ကြင္းကေန မဟုတ္ပဲ တိတ္တဆိတ္ ဆိုသလို ဘာသာစကားဟာ နယ္ တစ္ခုဆီကို တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ ေရြ႕သြားနိုင္တယ္။
 ပံုၾကမ္းကို အေခ်ာသတ္ပံုစံ ျမင္ေအာင္ၾကည့္ပါ။ လ်ာထားပံုစံ ထုထားတဲ့ ပန္းပု ကို ရုပ္လံုးျမင္ေအာင္ ၾကည့္ပါ။ ပႏၷက္ရိုက္ထားတဲ့ေျမျပင္ကို အေဆာက္အဦး အျဖစ္ ျမင္ၾကည့္ၾကစို႔။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘာသာစကားဟာ အနုပညာအားလံုးရဲ႕ ပံုၾကမ္းတစ္ခု ျဖစ္ေနတာကို ေတြ႔ၾကရမွာပါ။
တဒုန္းဒုန္း တဒိုင္းဒိုင္း အသံေတြကို သံယာမွဳလို႕၊ ေနာက္ျပီး ဒီတိုင္းခ်ေရးထားတဲ့ စာေၾကာင္းေတြထဲက အဆီအႏွစ္ေတြကို ကာရန္ (အႏုပညာ) လို႔ ျမင္လာျပီ ဆိုတာနဲ႔ ဘာသာစကား ကဗ်ာေတြရဲ႕ ေနာက္ကို လိုက္လာခဲ့ပါ။ ဘာသာစကားနယ္ခ်ဲ႕ ေနတဲ့ တူးေဖာ္ေရးသမား ကဗ်ာဆရာေတြနဲ႔ တစ္ေနရာရာမွာ ေတြ႔ရေအာင္လို႔ေပါ့။

လက္ဝဲ

No comments:

Post a Comment